Billboard

Followers

Wednesday, December 9, 2009

Terjemahan Google

Hari ni letih sangat. Nak makan pun takde selera. Aku menghadap PC je dari balik tadi. Tunggu Isyak masuk, lepas ni aku nak tidur teruslah.Menghadap PC buat apa ye? Aku baca-baca blog orang, balas komen, ber'Facebook' dan main Airline Manager. Dalam aku baca blog tu, teringat kat post Nissa-Elhumaira yang ada cakap pasal Google translate. Macam menarik je kan, boleh la orang luar baca dan faham blog aku ni. Jadi aku pun try la search "google translate" kat ruangan search.





Nanti akan keluar page macam yang kat atas tu. Pastu type URL atau apa-apa perkataan yang korang nak translate. Dalam kes aku, aku nk whole content of my blog, so aku letak URL blog aku.

Nak tau apa yang jadi? Gila pelik dia translate. Aku tergelak sorang-sorang baca. Ye la kan, dia translate by words yang aku guna, ada sesetengah tu takde dalam English, ada bahasa pasar, shortform, so jadi la lintang pukang. Aku suggest korang try sendiri, mesti senyum sorang-sorang punya la.


Tajuk post jer dah klako nak mampus... Haha...


Sambung merivet = connect merivet?


Aku saje je test sebab sebelum ni aku ada terfikir kenapa tak buat post dalam English je kan, baru la international sket. Orang luar negara pun boleh baca post aku. Tapi bila fikir balik, english aku pun tak berapa bagus. Lagipun, kalau post English aku taktau nak merapu camner. Niat di hati nak translate sendiri blog ni, buat dua blog, isi yang identical tapi bahasa yang berlainan. Macam angan-angan je... 
Zzzzzzzzzzzzzzz -.-

7Feedback(s):