Billboard

Followers

Monday, December 7, 2009

Rivet

Harini aku start buat projek riveting. Projek first ni simple jer, drill lubang kat 2 keping plet aluminium, pastu rivet kan mereka berdua. Harini aku setakat dapat buat lubang je. Try gak rivet kat plet kosong yang terbuang. Menggigil-gigil tangan pegang drill gun. Bukan aku ada parkinson, tapi memang lumrah merivet, penuh dengan gegaran dan bunyi bising...



Tengah aku drill lubang kat plet tu, tetiba Hj. Khai lalu seraya bertanya, "What is the material you are using?". Aku jawab la aluminium. Dia tanya lagi, "What type of aluminium?". Ades, mula la tu, nak soal siasat. "2024 sir". Aku jawab dalam kegigilan. Dia tanya lagi,"2 series stands for what?". Haish, den dah lupo la plak an. Errr.... Aaaa... Ummm... "Find out!". Huhu... terkedu sebentar.

Tu la dia Hj. Khai. Yan awal-awal dah lari, tinggal aku sorang termangu-mangu nak jawab. Siot lu mat. Pastu Hj. Khai pun gi amik wuduk untuk solat Zohor. Baru la aku tanya budak ni. 2 series tu untuk alloy aluminium dengan kandungan copper. Pastu dia datang lagi, on the way nak gi surau tu sempat lagi dia tanya balik. Aku dah tau selamba badak la jawab. Pastu tanya lagi,"Is it heat treated? What T number is it?". Sekali lagi terkedu. Aku pandang plet tu, ada tulis 2024 Alclad T3, aku jawab la T3. Sampai di tanya T3 tu apa, Yan ngan Batut ada plak berdekatan, diorang la plak jadi mangsa.

Hm, bila fikir-fikir balik, layakkah aku jadi LAE? Argghhhhh!!!

*esok nak sambung merivet, mungkin juga akan disoal siasat lagi? bersediakah aku? aku nak tido, ngantuk weyh...

5Feedback(s):