Billboard

Followers

Monday, March 29, 2010

Ketabahan

Sabtu lepas aku balik Serting. Bermalam sehari je pun, balik pagi Sabtu, Ahad balik Kota Damansara semula. Tapi sempat la aku jumpa Zailin, kawan aku yang terlibat dengan kemalangan tempoh hari. Aku melawat dia dengan Azizul dan Liana yang datang dengan adik dia.

Dari apa yang aku dapat perhatikan, Zailin seorang yang sangat tabah. Masa kitorang tanya pasal kejadian masa tu, dia tenang je cerita. Walaupun mata dia nampak berkaca, tapi tak tumpah setitis pun air mata. Memang aku sangat kagum dengan dia. Masa kitorang datang tu, saudara-mara Zailin pun ada sama, nenek dia pun ada. Syukurlah, masih ada ahli keluarga yang ambil berat pasal adik-beradik diorang.

Aku tahu, memang perit kehilangan orang tersayang dalam hidup kita. Tapi, kehidupan mesti diteruskan. Marilah kita sama-sama doakan agar mereka sekeluarga tabah menghadapi dugaan yang melanda.

8Feedback(s):