Billboard

Followers

Friday, April 2, 2010

Kehilangan


Pagi tadi, masa naik bas nak pergi kelas, aku dikejutkan dengan berita kematian Allahyarham Din Beramboi akibat demam denggi berdarah. Takziah untuk mereka sekeluarga. Macam tak percaya,kita dah kehilangan seorang pelawak yang best kat Malaysia ni. Allah lebih sayangkan beliau.

Pagi-pagi, on the way nak ke kelas, biasanya dalam bas akan bukak radio Era. Riuh pagi bersama Aznil dan Din Beramboi. Bila dengar lawak dia pagi-pagi, terasa ceria je nak mulakan hari. Kitorang pun pakat gelak ramai-ramai dalam bas. Rasa seronok je. Lawak dia memang spontan habis. Aku rasa, nak tiru cara dia berlawak pun tak boleh. Dan setiap kali dengar ulangan Sawancara atau Drama Sebabak, aku masih boleh gelak lagi walaupun 2-3 kali dah dengar. Itu belum aksi dia dalam spontan. Lagi la aku sakit perut sebab gelak.

Apa yang pasti, kehilangan arwah amatlah dirasai oleh semua orang. Tapi beliau akan terus terpahat dalam ingatan kita semua, sebagai salah seorang pelawak yang berkaliber. Marilah kita sama-sama berdoa agar roh beliau dicucuri Rahmat Yang Maha Esa. Al-Fatihah...

4Feedback(s):