Billboard

Followers

Wednesday, June 2, 2010

Siri Alam Ria Cuti Sekolah : Kempunan Char Kuey Teow

Sampai Seremban, aku usha bas Cityliner nak pergi Bahau. Aku tengok macam penuh je lagi. So aku relax2 dulu, tengok orang, gi toilet, sambil tunggu bas lagi satu sampai. Aku tengok balik, bas dah suku penuh. Pantas betul diorang ni. Aku duduk sebelah sorang brader ni, badan boleh tahan besar, tapi nasib tak makan space seat aku. Kira aku duduk cukup-cukup la kat seat tu.

Sepanjang perjalanan, tak ada apa-apa yang menarik berlaku. Atau mungkin juga ada, tapi aku membuta, so memang tak sedar apa berlaku. Ye la kan, hujan, sejuk, memang sedap la tido. Sampai Bahau dah dekat pukul 7 malam, unggu kejap, ayah aku sampai. Singgah Bandar Baru Serting (nama baru, Bandar Seri Jempol) kejap, beli makanan kucing, pastu balik. Aku tengok banyak jugak perubahan kat kampung aku ni. Rumah banglo makin meliar naik. Bagus la macam tu, masing-masing ada inisiatif untuk majukan diri dan keluarga. Macam dah lama je gua tak balik kan? Baru sebulan.

Sesampainya kat rumah, solat Maghrib, menyakat adik, borak dengan ibu, tengok tv, sementara tunggu dinner siap. Bau ibu aku masak menusuk-nusuk lubang hidung aku yang agak mancung ni. Perut pun dah bunyi semacam, memang lapar tahap kronik dah ni. Time makan, tu dia, terhidang gulai udang, sayur kobis, ikan masak taucu. Aku bedal secukup rasa semua. Settle.

Habis makan, Angah kata Padil, Ajoi ngan Kemal ada kat luar. Tau-tau je aku balik diorang ni, baru nak message. Dengan tak mandinya, aku terus keluar. Diorang ajak gi minum. Ok la, pergi minum. Padahal perut dah nak pecah makan banyak. Hajat nak merasa char kuey teow terpaksa dibatalkan dulu. Gua tengok Padil makan enak je...

Bersambung...

4Feedback(s):