Billboard

Followers

Sunday, June 20, 2010

Laporan kenduri kahwin akak Meon

Tafi tengah hari aku pergi kenduri kahwin kakak Meon. Kenduri ni untuk upacara menyambut menantu bagi pihak pengantin lelaki. Lokasi kat Ampang. Tu pun dah hujun-hujung Ampang. Jauh jugak weh. Kematu punggung atas motor, dah la panas. Aku menumpang motor Rutet. Total semua 11 orang dengan 7 motor. Kitorang berkumpul dekat Shell Kota Damansara sebelah McD, then gerak sama-sama dari situ.




Kitorang sampai, pengantin dah tiba. Punya la ramai orang. Kenduri kat kawasan rumah pangsa, so kena la jemput semua orang. Dengan saudara mara lagi, memang ramai. Sampai tak ada tempat duduk. 


Sebab orang still ramai dan perut pun dah lapar, ambik nasik, makan kat tempat parking motor dalam kawasan pangsapuri tu. Bab makanan memang best. Biasa la nasik minyak dan lauk-pauk kenduri. Tambahan ada ABC, mee kari, laksa dan rojak buah. Akak yang cedok nasik tu boleh bagi banyak sangat pulak, sampai aku tak larat nak makan yang lain-lain tu. Aku makan rojak buah je, pastu surrender.








Sebab kali ni kenduri untuk pihak pengantin lelaki, kitorang takde la nak pergi ambik gambar sekali dengan pengantin. Segan kut nak mintak. Huhu... Kitorang balik dalam pukul 2.30 petang, sebab nampak tanda-tanda mendung macam nak hujan. Risau jugak kalau-kalau peristiwa ribut Ahad lepas berulang balik. Sampai Kota Damansara elok cuaca terang benderang, panas sampai ke malam. Aku menaip ni pun basah berpeluh tapak tangan.

Pengantin dengan family pihak lelaki.

Okey, sekian sahaja laporan kenduri kahwin kali ni. Huh, dah banyak kenduri kahwin dah aku pergi. Ada tanda-tanda nak kahwin cepat tak agak-agak?

3Feedback(s):