Billboard

Followers

Wednesday, June 16, 2010

The Big Bang Theory, lawak yang genius!

Aku ada masalah dengan internet connection. Well, PC aku dalam bilik, dan kitorang berkongsi networking antara dua rumah. Router terletak kat rumah jiran, manakala aku mendapat access melalui wireless adapter yang kadang-kadang buat aku bengang sebab signal tak kuat, dan line internet pulak selalu putus-putus. Potong stim betul bila aku nak berchatting dengan Mrs. Acancapix yang away from this country. Aku boleh dirundung kemurungan bila masalah macam ni berlaku. Luckily, my classmate introduces me with The Big Bang Theory. So takde la sedih sangat kan. Huhuhu...

Sitcom ni berkisarkan kehidupan Dr. Sheldon Cooper (Ph.D.), dan Dr Leonard Hofstadter (Ph.D.), dan kawan mereka, Howard Wolowitz (M.Sc.,Eng.) serta Dr. Rajesh Koothrapali (Ph.D.) bila mana Penny, seorang gadis blonde yang hot berpindah masuk ke kawasan kediaman Seldon dan Leonard. Walaupun diorang ni terdiri dari ahli fizik dan engineer, diorang boleh dikatakan geek, sukakan video games, obses dengan komik dan sangat kontras dengan perwatakan Penny yang macam orang biasa.

Dari kiri: Howard, Sheldon, Leonard, Penny dan Raj.

Apa yang menarik, kebanyakan lawak yang terlibat dalam cerita ni berkisarkan pengetahuan saintifik, dan Penny memang totally blur dengan perwatakan geng-geng geek ni. Situasi jadi makin seronok bila Leonard cuba memenangi hati Penny. Seriously, lawak diorang memang best, tapi kena paham betul-betul baru dapat gelak. Kualiti lawak memang superb, sebab skrip diorang memang dirangka dengan fakta yang betul.

Apa yang aku boleh katakan, aku memang melekat dengan siri ni. Dah dapat satu season, rasa nak tengok sampai habis selagi larat. Untuk pengetahuan korang, cerita ni ada 3 season di saat aku menulis ni. Kat mana nak tengok, kat Youtube ada. Tapi kalau nak download pun boleh. Aku tak tau nak bagi link kat mana sebab aku ambik pun dari kawan aku. Huhu...

Anyway, this sitcom really cheer me up, and one of the best sitcom yang pernah aku tonton. Kualiti lakonan, plot dan material sangat best bagi aku. Rating, 5 out of 5!

10Feedback(s):