Billboard

Followers

Sunday, June 13, 2010

Seakan dilanda taufan

Sedang aku leka tengok video kat Youtube, tiba-tiba kilat sabung menyabung, ribut bertiup kencang. Aku off PC, then pergi tutup tingkap bilik. Pandangan aku terpaku bila tengok beberapa keping atap genting terbang melayang macam kepingan kertas je. Aku tengok pokok tumbang, dan serpihan atap genting berterabur atas jalan. Keluar dari bilik, budak-budak ni tengah kecoh. Atap genting yang melayang tu pun antara yang ada kat atas bumbung rumah aku. Habis bocor, air masuk dari celah siling. Ribut tu kejap je, lepas tu reda.

Bila turun bawah, boleh tahan jugak kesannya. Memang atap genting banyak yang jatuh bersepah. Sebelum ni ada jugak ribut, tapi tak pernah kuat macam ni. Aku tengok banyak jugak kereta yang pecah cermin dan kemek sana-sini. Korang tengok la sendiri kadar kemusnahan yang berlaku.

Dah macam kat oversea lak Ad ni.

Kemek dan cermin retak seribu.

Uh, tak tau nak kata apa, memang dahsyat.





Pokok-pokok tumbang.


Atap-atap genting berterbangan.




Bala apakah ini? Ya Allah, ampunkanlah segala dosa kami Ya Allah...

16Feedback(s):