Billboard

Followers

Tuesday, June 1, 2010

Siri Alam Ria Cuti Sekolah : Perjalanan penuh liku.

Sambil-sambil menunggu Maggi Hot Cup perasa kari aku siap sedia dalam tempoh beberapa minit di petang nan sejuk ni, aku nak cerita pasal perjalanan balik ke kampung haritu. Kalau nak kira, memang benda yang sama je, naik bas, turun bas, pergi toilet, naik bas lagi, pastu baru sampai. Tapi tak akan ada satu hari pun yang serupa.

Aku balik dari METC pukul 10.30 pagi. Kenapa awal? Mintak kebenaran keluar, sebab praktikal punya task aku dah settlekan hari sebelumnya. Aku menumpang Mael. Sampai rumah, kemas apa yang patut, tido kejap, pastu dalam pukul 12 aku mintak Mael hantar aku ke Stesen LRT Kelana Jaya.

Jap, makan Maggi dulu, dah kembang sangat pulak ni...

Okeh settle... Burppp... Alhamdulillah... Boleh tahan sedap gak.

Dari KJ, aku ke Pasar Seni, solat kat surau stesen LRT tu, then perut meragam kelaparan. Dalam kepala tiba-tiba terbayang Big Mac, masa tu pulak masih dalam waktu McValue Lunch. Aku pegi McD yang dekat Petaling Street, makan sampai licin, then patah balik nak ambil bas SKS-KL dekat Pasar Seni. Tu memang port diorang, dah selalu aku naik kat situ. Alih-alih, satu bayang Bas SKS-KL pun aku tak nampak. Sekali ada signboard tulis, "Perkhidmatan Bas SKS-KL telah berpindah ke Stesen Hang Tuah".

Badan dah letih, ingat boleh la nak landing dalam aircond. Kena menapak lagi pergi Puduraya pulak, ikut lorong kat tepi tu, pergi Stesen Plaza Rakyat, beli tiket pergi Hang Tuah. Alhamdulillah, jumpa jugak. Kalau tak mau aku pergi KL Sentral naik KTM Komuter yang sesak lagi lambat tu. Bayar tambang, masuk bas, aircond kemain sejuk lagi. Sedar-sedar dah sampai Seremban.

Bersambung...

3Feedback(s):