Billboard

Followers

Saturday, May 8, 2010

Cuti hari pekerja aku bekerja

Ni cerita minggu lepas. Dah hari Jumaat baru aku nak update. Biasalah, hidup ni macam pelayaran, dalam pelayaran tu, tak semestinya sentiasa tenang je laut. Sekali sekala dilambung ombak, dihempas badai jugak. Ceh, bersasteradrama pulak aku pagi-pagi ni. Ok, tinggalkan masalah yang menimpa, biarkan masa membuka ruang penyelesaian.

Hari Jumaat 30hb April, aku balik ke Serting. Dari Kota Damansara aku menumpang Zammuri, naik moto sampai Bahau. Malam jugak aku sampai Bahau, dalam pukul 9. Then aku tunggu ayah aku jemput. Aku sampai tumah dah dekat pukul 10. Duduk-duduk kejap, ibu tanya, tak pergi rumah kenduri ke. Lepas rehat kejap, aku pun pergi. Kendurinya esok pagi, aku datang kalau-kalau ada something untuk ditolong. Paling-paling tidak pun boleh jumpa kawan-kawan.

Sampai rumah kenduri, aku nampak Padil dengan adik aku, Angah. Dah la duduk mengadap speaker orang karaoke, nak borak pun tak dengar. Baru nak pindah tempat lain, jiran sebelah rumah aku, Aqmal dengan Caduk, sepupu dia, sampai. Dia ni jarang-jarang aku nampak, padahal sebelah rumah je. Selalu dia balik kampung dia kat LBJ je kalau cuti. Lepas tu, gi lepak tempat lain, lagi ramai la yang datang. Ajoi, Aboi, Atan, Aloi, Iwan, ramai lagi la (nama budak-budak kampung ni biasanya start ngan huruf A kan?). Kemudian lepak kat kedai kejap, minum-minum, dan datang balik rumah kenduri. Sebenarnya dah tak banyak kerja nak kena buat. Dah tengah malam. Lepak rumah kenduri pun, main poker sampai pukul 2 pagi.

Yang sebelah kiri tu Aqmal, kanan Padil.

Yang ni pulak Aboi ngan Angah.

Caduk yang bajet artis, dengan Ajoi.

Esoknya, kenduri berlangsung. Aku ngan kawan-kawan datang dalam pukul 11 pagi, untuk menolong apa yang patut. Angkat pinggan, cawan, susun meja, angkat lauk, refill air, salin air basuh tangan dan bermacam-macam lagilah. Kenduri habis pukul 3 petang. Aku balik agak awal, sebab panas sangat, badan pun dah letih. Yang lain-lain lepak kat situ lagi. Petang dalam pukul 5 aku datang balik, kalau-kalau ada kerja lagi. Tapi khemah semua dah cabut, kitorang balik rumah, mandi, lepas tu pergi jalan-jalan naik moto, pusing satu Felda. Best weh jalan petang-petang. Boleh tengok awek. (I gurau-gurau je dear. Walaupun tengok awek, hati i tetap pada u. Ngeeeeeee......)

Sebelum mula bertugas, kena makan dulu.

Barisan otai-otai.

Ayam golek sedap.

Pasangan adik beradik. Abu(nama betul dia Jeffrizal) dan Aloi(Zarul).

Skandal lama, Padil dan Ain (Zulaikha a.k.a Zulex)

Ni pasangan pengantin, aku tak tau nama pengantin lelaki. Hohoho... Yang perempuan tu kitorang paggil Kak Intan je.

Hoh, dah besar dah kitorang ni. Ni geng main masa kecik-kecik.

Ni pun geng main masa kecik-kecik. Wani, Jijie, Aloi, ngan Padil(lagi)


Muka keletihan.

Petang, lepas berjalan-jalan keliling kampung. 

Best gak sekali sekala balik kampung, dapat jumpa balik member-member masa kecik. Jarang dapat jumpa, sebab ada yang dah kerja, ada yang belajar lagi, cuti tak sama. Tapi kebetulan kali ni semua ada. Apa yang aku boleh cakap, best. Tu je.

4Feedback(s):