Billboard

Followers

Tuesday, November 10, 2009

Jam Session


Aku mula terjebak dalam kancah penjammingan ni start dari form 4. Nak cerita sikit, aku mula belajar main gitar mse form 3, lepas PMR. Sebelum tu berminat gak nak bergelar gitaris, tapi x serius pun. Kalau dengar lagu yg ada goreng2 baik punya mula la aku berangan main kat live concert depan crowd dengan awek2 terkinja2 nak terkam aku.

Ceh, angan2 nak best je. Huhu... Masa tu aku pinjam gitar kawan je utk belajar. Berkat usaha gigih dapat la aku mengenal chord, tau sikit camne nak tune gitar & bezakan bunyi2. Tp sampai sekarang aku xde gitar sendri. Hajat hati nak beli gitar karen, tapi x berkemampuan plak (ada sape2 nak jual gitar murah2? x pun hadiahkan kat aku, best sket. huhu). Xpe la, tunggu dah keje nanti la kan.
So sekarang ni kalau nak main gitar karen kena la gi jamming. Sewa studio ngan instrument, pastu main la camne pun. Sedap x sedap, sape nk komplen, gua byr pkai duit gua la (ayat bunyi rockers sket)... X mahalpun ye tuan2 & puan2. Sekitar RM25 je utk sesi melalak selama sejam. Biasa yg pergi pun 5 orang, tong2 sorang byr RM5 je (promote nih...). Biasanya awal minggu akan diplan dulu bila nak pegi, lagu apa nak main, sape main part2 yg tertentu and so on. Hujung minggu, biasanya dah dekat pukul 12 malam kitorang start.
Sabtu 2 minggu lepas, bertarikh 30 October, aku dan teman2 seperjuangan telah berjamming setelah sekian lama x menjejakkan kaki ke studio (gila lambat lu update, cerita 2 minggu lepas kut...). Destinasinya ialah Studio Rusya yg terletak kat Kota Damansara. Dekat la dengan apartment ktorang. Sebelum ni kitorang duduk kat Ara Damansara, pegi jamming kat Kelana Jaya, studio Grido.
Hari tu kitorang main lagu biasa2 je, sebab dah lama x jamming, byk lagu yg aku dah lupa, huhu...
Antara lagu yg kitorang main :
1. All the Small Thing
2. Whatshername
3. Give Me Novacaine
4. Plug in Baby
5. Seize The Day
6. Dear God
Ok, ni nak perkenalkan line up kitorang plak...

Pitt-lead guitar

Sap - 2nd lead guitar & bassist

Ikromi - bassist

Aku - rythm guitar

Piji - singer

Yan - drummer x pakai baju

Apih - manager (haha, dia ni saje je ikut,
dalam proses blaja main gitar)
Biasa ni je la line up kitorang. Kalau perasan, ada position tu yg tuka2, sebab kitorang main tukar2 position ikut lagu. Nama band? Kitorang letak nama The Rollcall. Bukan band apa pun, memang jamming saje2 je. Xtau la kalau nak serious ke dalam industri hiburan pulak kan. Pape pun, ni la yg kitorang buat kalau ada masa free dan berduit. Haha...
(p/s: Separuh masa pertama post ni aku taip guna on-screen keyboard kat Computer Lab a.k.a CBT. Terer x?)

10Feedback(s):