Billboard

Followers

Tuesday, April 24, 2012

Terengganu Ride (30,31 March & 1 April 2012) : Hari last.

Punya lama nak sambung balik. Haritu internet problem. Nak load page pun sikit punya lembab. jadi harini sambung balik la. Hari Ahad, 1 April 2012. Pagi-pagi sebelum Subuh dah tersedar. Lepas solat, rasa macam nak tido balik je. Badan penat, pulak tu sejuk je. Tapi semangat nak ambik gambar sunrise punya pasal, aku keluar chalet pukul 6.30 pagi. Gelap lagi pulak tu. Tunggu punya tunggu, sampai la cerah, matahari tak timbul. Berkabus. Tak ada rezeki la nampaknya. Jadi masuk chalet balik, mandi, dan sediakan sarapan. Sarapannya, keropok lekor lagi. Balance yang semalam tu goreng balik. Memang terbaik keropok lekor kat sini. Rasa ikan lebih, sos pun sedap, memang tak muak makan.



Selesai sarapan, masing-masing mula berkemas. Tengah hari nak check out. Aku pulak, motor signal tak menyala. Terpaksa la ke kedai motor beli relay untuk signal. baru la berkelip-kelip balik. Masa pergi beli relay tu, Ikaz ajak ke kedai buat sticker. Katanya nak beli souvenir. Dapat la sorang satu ahli konvoi sticker penyu maskot Terengganu. Tapi design baru sticker ni, cantik jugak. Kami check out dalam pukul 1 tengah hari. Maka bermulalah perjalanan balik ke KL.



Kami singgah makan di Warung Otak-otak Che Wan kat Kuala Kemaman. Menu kami, otak-otak, sata pais ikan, dan main course bubur nasi. Bubur dia paling best rasa aku. Ada hirisan ayam goreng dan sup, memang menyelerakan. Atau mungkin jugak sebab perut yang dah lapar. Selesai makan, beberapa orang rakan konvoi membeli keropok lekor, keropok kering dan macam-macam lagi la untuk di bawa ke pangkuan keluarga tersayang. Aku? Tak beli apa pun. Keropok lekor satu plastik je untuk kawan serumah. Nak bawak barang banyak-banyak tak termampu. Tak tau nak sumbat kat mana.


Perjalanan diteruskan lagi. Dalam perjalanan balik, ada jugak konvoi-konvoi motor lain yang kami jumpa atas highway. Tapi kebanyakannya motor-motor besar yang pergi ke Terengganu Bike Week. Kami singgh makan di RnR Temerloh untuk makan. Kami bersurai di exit Gombak, dan terus menuju ke rumah masing-masing. Alhamdulillah, perjalanan kami selamat. Walaupun dengan bermacam dugaan dan masalah yang menimpa, semua ahli konvoi tetap gembira sepanjang perjalanan. Semoga akan ada lagi ride yang menyeronokkan di masa akan datang. InsyaAllah.


1 Feedback(s):