Billboard

Followers

Sunday, February 27, 2011

Supermoto Championship @ Elite Speedway

Tadi pagi aku ke Shah Alam. Hajat nak cari low cam untuk motor aku dengan ditemani oleh abang C.D.I. Makan sarapan dulu kat restoran Khalifah sebelah Stormbikers Seksyen 7 Shah Alam. Boleh pulak terjumpa member sekolah aku kat SBPIJ dulu, Acap Md Zin. Pas borak-borak kejap, misi mencari bermula. Dari Shah Alam membawa ke Klang tak jumpa-jumpa. Ada la dalam 10 kedai kitorang tanya. Cari pulak hari Ahad, kedai lain banyak tutup. Mana nak jumpa. Last-last singgah rumah Capik kat Kg. Raja Uda, tukar minyak hitam motor, pastu lepak borak-borak. Si Capik ni pulak rajin je nak berjalan, dan kebetulan ada event at Elite Speedway USJ, yang kat highway Elite tu. So dengan perut kosong kitorang ke sana.

Sampai sana hujan la pulak. Tapi sempat pekena char kuey teow dulu kat gerai tepi-tepi trek tu. Marveles la dengan hujan dan perut lapar. Tapi aku makan slow-slow, barulah menikmati rasa char kuey teow tu. Amacam, falsafah tak gua? Dah siap makan, hujan pun dah berhenti, event pun start balik. Hujan lalu je pun, so trek takde la basah mana. Aku tak tau kategori apa, tapi yang nyata, 2 orang adik beradik yang berumur 10 dan 13 tahun dah berjaya mengalahkan rata-rata peserta yang lagi tua dari diorang. Tapi motor diorang memang power la kan. Training siap kat California, USA lagi. Memang keturunan kaya-raya. Kalau aku dilantik jadi CEO jap lagi, nescaya aku support adik-adik aku suh diorang main supermoto ke, motocross ke, cubprix ke. Berangan sudah...

Cerita banyak tak guna, datang la kalau nak tengok bestnya main motocross atas trek asphalt (bahasa kampung : jalan tar). Event harini pun baru permulaan untuk memperkenalkan sukan supermoto ni kat Malaysia. Next event mungkin kat Sepang dengan trek ikut spesifikasi supermoto iaitu tarmac (trek jalan tar) + gravel (jalan tanah).

Aksi bermula


Ni la budaknya. Bertuah sungguh ada orang sponsor.

Akal fikiran Capik tak boleh diduga. Ntah-ntah di sarung rim ngan tayar ni kat motor dia.

Ni lah abang C.D.I macho bergaya. Tengah cari skandal. Sape nak jadi skandal dia boleh contact aku.

Ni pulak Capik. Muka market, save sikit. Pun tengah cari skandal.

Amacam, sekali gua tulis panjang baru padan muka korang nak baca.

P/S: Untuk adik-adik abang, kalau korang minat nak berlumba doakan abang korang ni cepat kerja, gaji besar, kaya raya, confirm aku support korang. Hahaha...

2Feedback(s):