Billboard

Followers

Thursday, June 16, 2011

Review : KL Gangster



Bila hari rabu je, biasanya kawan-kawan satu batch akan ajak pergi tengok wayang ramai-ramai. Ye la kan, hari Rabu murah sikit. So tak ada la rabak sangat poket even tiap-tiap minggu pergi tengok wayang. Setiap keping duit seringgit tu memang berharga la bagi kitorang yang masih lagi in training. Dah kerja lain la kan. Tu dia, panjang intro.

Best! Filem arahan Syamsul Yusof kali ni memang aku salute. Kalau nak compare dengan filem-filem sebelum ni, ini yang terbaik. Babak perlawanan dalam cerita ni memang best dan penuh aksi. Kena pulak babak Aaron Aziz dengan Adi Putra lawan. Memang mengancam. Walaupun cerita aksi dan berkisarkan tentang gangster, ada pengajaran disebaliknya. Tema kemiskinan yang menghimpit seorang anak sehingga terjebak dengan kerja-kerja haram untuk meringankan beban orang tuanya boleh kita ambil untuk jadikan pengajaran. Disamping tu, lawak killer Sofi Jikan dan Zizan memang buat satu panggung berdekah. 

Overall, cerita ni memang best dan bukan cerita gaduh kosong tanpa mesej. Rating bagi aku 4/5 dan ini merupakan salah satu filem tempatan yang mesti korang tonton. =) 

1 Feedback(s):