Billboard

Followers

Sunday, September 13, 2009

KL Menjerit!!!

Ha, tajuk gempak kan? Xde kene mengena ngan mat rempit ke apa, aku dah x tau nk letak tajuk apa. Haha... Sebenarnya semalam aku g shopping kat KL. Kat KL ramai org menjerit2 promote kedai dan barang2 yg diorg jual, jadilah tajuk dia KL menjerit. Mukadimah je dah merapu. Aku sakit gigi ni, gusi bengkak, gigi geraham bongsu nak tumbuh. Aku menulis dlm kesakitan. Huhu... Dah la sahur mkn megi, nk kunyah pun x boleh, sakitnya sampai menitis air mata kalau kunyah. Last2 aku telan je megi tu, terasa mee tu terapung-apung dalam perut. Lantak la, janji x lapar sgt nk pose harini. Jadi sbb tu, aku xtau nk start camne... 



Hmmm...(bunyi tahan sakit...huhu...) Misi ke KL ni dianggotai oleh Adzhar, Wan Karim dan Akbar. Tujuan utama sudah semestinya nk bershopping beli baju raya. Jadi kitorg pun gerak dalam pukul 2 la camtu. Naik keter Wan smpai Stesen LRT KJ je, sbb kitorg dah plan nk naik public transport. Kemungkinan utk jam kat KL amat la tinggi, sebab ni last weekend sebelum raya, jadi semua org berpusu-pusu nk beli mcm utk persiapan menyambut Hari Raya Aidilfitri yg bakal menjelang tiba(ayat skema apehal?). Jadi perjalanan dimulakan dgn menuju ke KL Sentral, sbb nk naik monorel sampai Imbi. Pastu g shopping sekitar Sungei Wang Plaza dan Bukit Bintang. Jalan punya jalan, aku beli kemeja je sehelai. Adzar ngan Akbar lebih kurang aku je. Champion shopping sudah semestinya Wan. Byk gak dia beli kut. Berjalan pun dgn keletihan yg agak minima (mungkin sebab cuaca x panas kut, padahal mmg jln dlm shopping complex, panas la plak).

Tapi hati mmg panas bila ada yg x puasa. Bukan budak kecik kut, dah besar2 semua. Gua syak diorg dlm area lingkungan bersekolah menengah lagi. Lepak kat tangga kecemasan, mkn2 sambil isap rokok. Pastu bila org lalu buat lawak bangang+bodoh (sebab diorg ni mmg bangang kut). "Eh, belum buka lagi la, yang korang makan ni apasal?", sambil mulut mengunyah, dan tangan menepuk2 kepala seolah2 lupa. Gua rasa nk tepuk2 je kepala diorang kat dinding berdekatan, sambil memijak2 perut diorg kasi keluar isi perut diorg, dan disudahi dgn menyangkut kepala diorg kat celahan jeriji tangga. Amacam, brutal x gua? Tp melayan budak2 sakit jiwa tu mungkin mendatangkan kemudaratan kepada kedua2 pihak, kitorg pun blah dgn kmeluatan yg meluap2. Xde jaga ke kat situ? Dalam hati gua berdoa diorg tercekik kerepek, x pun tertelan puntung rokok yg tengah menyala, ataupun tiba2 ada org mengamuk dan tebas kepala sekor2 budak yg x pose tu. Huh, gua mmg emotional dalam hal2 x pose ni.

Ok la, smbung balik. Kat mne td ha? Oh, pas tu, kitorg keluar dari Sungei Wang, dan menapak ke Stesen STAR Hang Tuah. Menapak? Ya, saving. RM1.60 adalah agak byk utk perjalanan kurang dari 2 km. Tp lotih la jugak kan. Dari situ, kitorg gerak ke Sogo plak, sebab nk menyambung shopping. Sebab waktu berbuka dah dekat, kitorg pun g la beli roti ngan air, berbuka ala kadar org ckp, sbb kalau ala carte hidangan lengkap. Pastu sembahyang maghrib, dan teruskan lagi bershopping. Tp lapar xpyh cakap la, mkn roti je kut. Lepas beli barang2 yg berkenan, kitorg keluar dari Sogo, dan menuju ke Jalan Tungku Abdul Rahman, atau lebih glamour dipanggil Jln TAR. Orang mmg sangat ramai, kalau berjalan tu mmg agak slow la sebab nk meredah lautan manusia. Sambil2 tu jeling2 sket kat awek2, mne la tau ada yg kenal2 plak, bleh ajak makan2. Tapi sorng pun xde. Kecewa. Adzhar pun jumpa member bukan nk kenal2kan kat aku. Jam menunjukkan pukul 9 lebih, perut makin berbunyi2. X boleh jadi, mmg dah x larat nk jalan. Jadi kitorg pun menuju ke gerai yg bertentangan ngan Restaurant ABC dan makan nasi. Baru la nmpak dunia. Tapi aku makan dlm kesakitan gak la, pasal gusi aku bengkak tu. Tapi semalam ok lagi, harini makin sakit plak. Cobaan...

Lepas makan, baru la nmpak dunia balik. Tp perut berat, mata pun berat. Mula dah rasa malas nak berjalan. Kalau boleh nak suruh org pikul je. kaki pun mcm dah longgar2 semacam. Tapi jln jgk la, sekitar Jln Masjid India tu. Masing2 beli sunglass, preparation nk ke rumah Minhat nnt. Haha, poyo giler... Dalam pukul 11.30 mlm, kitorg pun mula la bergerak balik. Tu la perjalanan aku seharian. Harini nak keluar lagi? Cukuplah kut. Nak berehat la plak harini. Baju pun x basuh lagi. Tapi kalau ada yg ajak aku on jer.

4Feedback(s):