Billboard

Followers

Saturday, October 2, 2010

Ride to Malacca pt.2 : Meroket dalam hujan dan Kemalangan

Habis event, kitorang jalan-jalan kat perkarangan stadium. Ada banyak booth untuk disinggah. Ada yang jual souvenir, buat pameran dan macam-macam lagi la. Tengok je gambar-gambar kat bawah ni.

Boleh tiru ni.

Wave 125X Racing Boy.

Main PS2, dapat keychain Yamaha.



Muka stim wo naik motor ni. Syok berangan.

Dua karburetor tu.

Kitorang gerak balik dalam pukul 4 petang. Kali ni kitorang berempat je. Aku, Ikromi, Odeng dengan Capik. Dude memang rumah dia kat Melaka kut. Masa tu hujan dah start turun. Aku tak ada baju hujan, redah je pakai T-Shirt. Habis basah lencun. Bawak pulak 120-130 km/h, sakit je badan kena air hujan. Sejuk wooo. Sampai Senawang hujan dah reda sikit. Tapi jalan memang jam tak ingat. Kereta semua gerak slow je sampai ke Seremban.

Nak jadi cerita, kat Seremban aku terlibat dalam kemalangan. Ceritanya, aku ikut belakang Capik, then ada kereta masuk highway dari susur masuk Seremban. Capik brek, aku pulak masa tu tengok side mirror. Tengok depan dah dekat dengan dia. Aku brek, tapi hilang kawalan sebab tayar terseret, tak berapa grip sebab jalan basah. Aku langgar sebelah kanan kereta tu, tumbang ke sebelah kiri, bergolek nak masuk bawah lori kat sebelah kanan. Alhamdulillah, mujur trafik tengah slow. Lori tu pun tengah berhenti sebab jam. Aku bangun, ambik moto, lari ke tepi jalan. Lepas check badan, tak ada apa-apa. Luka sikit kat siku kiri dengan birat kat lengan kanan. Kereta tu pun tak teruk, just calar siki. Tapi Mercedes pulak tu. Nasib baik owner dia tak kisah sangat. Kepada owner tu, saya mintak maaf banyak-banyak. Motor aku pulak, side mirror kiri je pecah. Lain-lain ok Pengajaran, kalau jalan jam pastikan alert, dan jangan ikut rapat sangat dengan kenderaan kat depan.

Lepas tu kitorang sambung jalan balik, dan berhenti kat R&R Seremban. Aku cuci luka, then isi minyak, lepas tu sambung perjalanan untuk pulang ke rumah. Hujan mula turun balik, tapi kali ni renyai-renyai je. Kali ni memang aku menggigil kesejukan, dengan menahan sakit lagi. Kitorang keluar highway ikut Tol Sungai Besi. Jumpa lagi geng Belang 150. Diorang lepak rehat kat situ. Kitorang berhenti kejap, Capik nak jumpa member dia. Tapi member dia tak ada, ikut geng lain. Lama gak tunggu, member dia tak sampai. Lepas borak-borak kejap dengan brader geng Belang tu, kitorang gerak balik ke rumah masing-masing.

Lepak dengan geng Belang 150R.

 Siku berlubang. Buruk siku ke camni?

Ni birat kat lengan kanan.

Memang best konvoi ni, tapi pastikan sentiasa alert, dan berhati-hati. Kalau nak laju tengok keadaan. Pastikan selamat, dan tau kemampuan dan had kenderaan kita. Apa pun, malang memang tak berbau, dan kemalangan boleh terjadi bila-bila masa je. Macam post aku sebelum ni, kalau boleh pakai la pakaian keselamatan. AKu nak beli jacket pun tak mampu lagi. Baru ada glove je. Kira ok jugak la, kalau tak mau berlubang jugak tapak tangan. Apa pun, aku enjoy dengan ride ke Melaka ni, dan banyak pengajaran yang aku belajar. Ni dah rasa gian pulak nak berkonvoi. Bila lagi geng?

0Feedback(s):