Billboard

Followers

Sunday, March 31, 2013

Dapat jugak kacang pool!

Seperti yang dimaklumkan, dari hari Jumaat haritu aku berkunjung ke Johor Bahru. Jalan-jalan cari makan, sambil jumpa teman baru, Meng. Okay, kacang pool ni memang aku dah lama teringin. Sebelum ni tak pernah merasa, tapi dengar orang cerita je buat aku kecur liur nak mencuba. Kacang pool ni kuah, yang ramuannya terdiri dari kacang pool, daging cincang dan rempah-rempah, enak dimakan bersama roti bakar. Dalam kuah tu sebelum dihidang akan diletakkan sekali hirisan bawang besar, cili dan telur mata. Cakap banyak pun tak guna, try sendiri la der. Oh lokasinya, food court depan balai bomba Larkin, cari sign Kacang Pool Haji. Menurut kawan-kawan aku, ni antara yang famous dan sedap. Semangkuk siap roti bakar RM4 sahaja. Sangat berbaloi. So kalau jalan-jalan area JB jangan miss makan kacang pool ni. 

Cari signboard ni.

Ni dia rupanya. Tengok gambar ni dah menitik air liur balik terbayang rasanya. Haish.

Air ni beli kat kedai sebelah. Meng minum air kelapa laut, aku punya Ais Jelly.

Lepas habis makan tu, aku rasa macam nak tambah je lagi satu kacang pool. Dan si Meng pun tak abiskan kacang pool dia, so memang aku jadi tukang habiskan. Tapi usha meja sebelah makan tauhu bakar macam best je, terus order tauhu bakar. RM4 sepinggan. Ni pun sedap!

Banyak dan kuahnya sedap. Pedas manis-manis.

Ni lah Meng, tourist guide aku. Terima kasih Meng! Gangster ni. Jaga-jaga der.

Kalau dah terliur sangat tapi jauh nak pergi, apa kata korang try masak sendiri. Ni resepi aku jumpa kat blog Masam Manis. Cuba lah! 

2Feedback(s):